Günümüzde başarılı insan anlayışında da değişikliğe yol açan beyinle ilgili gelişmeler vardır. Buna göre başarılı insan beyninin her iki yarısını da etkilibir şekilde kullanabilen ve gerektiğinde birinden diğerine kolaylıkla geçebilen insandır. İki lobun birlikte kullanılıdğı, birbiriyle uyumun sağlandığı ve işbirliği içinde çalışıldığı durumlarda kişisel yetenek ve etkinlikte olağanütü artık gözlenmektedir. Eğitimde beynin iki lobunun kullanımı beyin kapasitesinin iki kat değil, kat kat artmasına yol açmaktadır. Hızlı ve etkili öğrenmenin yolu beynin her iki lobunu birlikte ve dengeli kullanmaktan geçiyor. Bir kuşun uçabilmesinin iki kanatla mümkün olması gibi etkili öğrenme için beyin loblarının her ikisinin dengeli gelişimine ihtiyaç vardır. Kitap okurken genelde her iki lob birlikte koordineli bir şekilde çalışmak zorunda kaldığından kitap okumak beyin loblarının dengeli gelişiminde enfydalı faliyettir ya da iki elinde koordineli kullanılan sporlarda aynı etkiyi yaratacaktır. Kitap okurken sol lobca takip edilen ve kavranan sözel kavramlar, sağ lobla tasvir edilir, şekil, imge ve yeni düşüncelere dönüştürülür, canlandırlır. Halbuki, televizyon iizleme, sağ lobu genelde pasif durumda bırakmaktadır. Bu yüzden de genelde beyin gelişimine pozitif bir katkı sağlamamaktadır.